Mezilidské vztahy jsou velice komplikované, a současná společenská atmosféra příliš vzájemnému soužití lidí neprospívá. Nejvíce se ale komplikuje situace na pracovišti, kde je mnoho lidí, kteří mají různé názory, a může docházet ke konfliktním jednáním. Samozřejmě, záleží na charakteru každého jedince, jak se k danému problému sám postaví. Definovat přesný postoj, jak se ve vyhrocených situacích zachovat tedy neexistuje, ale existují pouze jistá doporučení, jak případný problém vyřešit. Jak vyřešit napjatou situaci s kolegyní z jedné kanceláře přiblížíme v následujícím textu.
První dojem dělá hodně
Pokud sdílí jednu kancelář dvě ženy, je to velice náročné, když si při prvním setkání nepadnou do noty. Dalším faktorem je věk obou žen. A pozor, to je velice důležitý činitel! Sdílet jednu kancelář s dámou starší o 25 a více let, než-li jste Vy, a každá z Vás pohlíží na mezilidské vztahy mimo Vaši kancelář jiným pohledem (nejen z pohledu dvou generací, ale také uznáním názorů druhých lidí), je pro Vás příliš náročnou situací. Pro Vás jsou ostatní zaměstnanci podniku důležití, ale kolegyně je striktně přehlíží a považuje se za něco víc, ačkoliv je také sama pouhým řadovým zaměstnancem. Nicméně, ona sama si nevědomě buduje pověst nevrlé dámy, která sice svoji práci odvede, ale svým nadřazeným jednáním k ostatním prohlubuje komunikační bariéru. Bohužel, jak dnes jedná s ostatními kolegy, jedná také s Vašimi klienty.
Je čas situaci vyřešit!
- Vyvarujte se jakéhokoliv konfliktu s Vaší kolegyní.
- Komunikujte s ní pouze v případech, které se bezprostředně týkají Vašeho pracoviště.
- Nesdílejte kolegyni záležitosti, které se týkají Vašeho osobního života.
- Budujte dobré vztahy s ostatními, kteří si Vás váží, a připomínky kolegyně neberte v potaz.
- Dejte kolegyni na srozuměnou, že v podniku byl již jeden vedoucí jmenován, ale ona to není.
- Zkoordinujte její jednání s Vašimi klienty.
Přejeme hodně úspěchu s řešením!