Blíží se školní rok a mnohé děti budou chtít mezi vrstevníky zapadnout a být „IN“, což velmi často obnáší značku na oblečení. Čím lepší značka a čím více tím lépe. Tento trend je v posledních letech stále razantnější a dle pravidla „Kdo není s námi, je proti nám“, jsou děti které značkové oblečení nemají vyřazeny na okraj kolektivu. Rodiče chtějí často dětem toto dopřát, protože vidí, že se tím trápí. Je jedno jestli je dítěti deset nebo sedmnáct.
Protože všichni víme, že značkové oblečení a obuv jsou drahé podléhá také nejčastěji padělkům. Ty koupíte na každé tržnici. Mnohdy místo značky Adidas naleznete na mikině nápis Dadidas a podobné patvary. Přesto někteří obchodníci mají tu drzost a zjevný padělek prodávají s originálním názvem. Na tržnici obvykle padělek poznáte. Koukejte po tom jak je oblečení šité, zda se nepářou stehy, zda jsou stehy rovnoměrně utažené nebo jde šití rovně a není zvlněné.
Dalším znakem by mohlo být i našité logo na oděvu. Tyto velké firmy si obvykle dávají záležet aby vše bylo jak má. Rovné, stejně utažené stehy, které se nepářou. Vyšitá loga nemají nikde trčící nitky a loga přišitá drží po celé ploše na oděvu, pokud má značka i pruhy tak se dbá o to aby byly stejně široké, stejně vzdálené od sebe a aby byly šité rovně bez zvlněných stehů. Padělek naopak často má logo přišité, mnohdy jen přilepené, tak že drží jen část. Okraje jsou volné a odstávají.
Doba pokročila a s ní i padělatelé. Mnohdy obchodují na aukčních sítích. Není nic nového, že na Aukru jich je dost. Se sociálními sítěmi se roztrhl pytel i s prodejci, kteří na svých profilech vystavují zboží, které je zaručeně značkové a zaručené levnější než jinde, případně je k dostání jen v zahraničí a oni jsou tak dobří, že ho nejen sehnali, ale ještě ho prodávají za velmi výhodnou cenu. Mnohdy vás tyto věci, ale vyjdou dráž než kdekoli jinde.
Pokud si nejste jistí kvalitou oblečení, tak se ptejte prodejců, nechte si poslat detailnější foto. Nebojte se ozvat. Pokud jde o značky jako je například Adidas, tak se podívejte na web některého z oficiálních prodejců. Uvedeme příklad: Vaše dítě chce mikinu z řady Adidas Originals. Je Vám nabízena na Aukru, nebo Facebooku za údajně skvělou cenu ta samá. Na první pohled jsou stejné, ale když porovnáte fotografie z „výhodné“ nabídky a fotografie od oficiálního prodejce můžete zjistit rozdíly mezi výrobky. V podstatě to samé můžete udělat i s botami. Tenisky Adidas jsou kvalitní. Mají kvalitní podrážku, nikde není vidět napatlané lepidlo, prošívání je opět provedeno precizně a pevně. U padělku bývá lepidlo dost často i velký kus od spoje boty a podrážky, lepení navíc nedrží. Po pár týdnech, se propadne část vnitřní stélky tak, že chodíte po kostře boty.
Obvykle padělek ani nemůžete řádně reklamovat. Zatímco oficiální prodejce Vám výrobek vymění, nebo vrátí peníze s omluvou, od padělatele se jen dozvíte, že výrobek musíte na své náklady zaslat do Číny, kde vám to možná vyřídí. Takové poštovné vyjde dost často skoro na stejnou částku co originální výrobek.
Takže pro nás z toho vyplývá poučení. Nikdo není tak bohatý, aby si mohl kupovat levné věci. V tomto případě to platí dvojnásob. Místo „levných“ značek, které musíte co pár týdnů kupovat nové (věci se srazily, ztratily barvu, rozpadly se apod.), kupte raději jednou za rok kvalitní věci, které něco vydrží. Nakonec na tom ušetříte.
Zdroj fotografií: www.adipro.cz